20100218

Examinerande uppgift

Idag är sista dagen i kursen "Introduktion till socialantropologi" som jag läst nu. En kurs på 7,5 hp som har varit jätteintressant. I morgon är alltså sista dagen och då ska den sista examinerande uppgiften lämnas in. En uppgift som faktiskt inte är så stor, den ska bara bestå av 2 sidor text, men ändå är det inte helt lätt.
Beskrivningen säger mig att jag ska hitta en artikel från en svensk dagstidning publicerad under februari månad i år som kan vara intressant ur antropologisk synvinkel. Denna ska jag sedan analysera och kritisera utifrån det vi läst under kursen. Den senare delen tror jag kommer gå bra, nu när jag äntligen har kommit igång. Det svåraste var faktiskt att hitta en bra artikel, en artikel som behandlade ett bra och intressant ämne. Men som sagt, jag är en bit på väg och det känns för en gångs skull ganska bra, jag har inte panik och ångest.

Valet föll på den här artikeln från Bohuslänningen om du är intresserad av att läsa underlaget för min analys.

Inga kommentarer: