20100217

Hundar och torp

Jag har varit hundvakt idag. Svärmor skulle till IKEA och jag var snabb med att tacka JA till erbjudandet om att ha Lovis. Det gav mig en chans att ta en paus från pluggandet, komma ut i skogen och lugnet och bara njuta av livet.



Min underbara vän Josefine tittade ut till byn och följde med mig och Lovis på promenad. Därför styrde vi kosan mot Spånbacken, det gamla torp som hennes släkt har som sommarställe. Det blev en promenad på 1 timme och 40 minuter och jag njöt även om kylan trängde igenom alla kläder på slutet.


I byn där svärmor bor finns många underbara små ställen, torp och stugor men också större hus. Alla (nästan) röda med vita knutar. Snickarglädje runt fönster och vid farstukvistar. Små ladugårdar och trädgårdar med buskar och fruktträd. För mig en idyll. Ett fantastiskt ställe att bo och vistas på. Vardagslyx är ett ord som beskriver en dag med hunden i denna by.

Inga kommentarer: