20100125

Prestationsångest..

... och därmed också skrivkramp. Eller om det är tvärtom kanske. I vilket fall borde jag sitta och skriva på mitt PM som ska in imorgon. Ämnet är begrepp och gubbar inom social och kultrurantropologin och 1500 ord måste jag få ihop. Det går inte. Det har bara låst sig för mig och jag kommer ingenstans.

Extra svårt är det eftersom det är ett nytt ämne, men ny lärare. Ny typ av litteratur, nya instruktioner och nya förväntningar. Jag vill att det ska bli bra från start, ju. Dessutom var en av texterna fruktansvärd. Tung att läsa med bara en massa invecklade tankekedjor som jag nog måste läsa 100 gånger för att hänga med i, om jag någon gång kommer att göra det.
Jag kan bli så irriterad på att det ska krånglas till i onödan. När varje mening ska vara fylld till bredden av ord som: interpretativ, betydelsedimension, strukturalism, hermeneutiska, integrativa osv.

Inga kommentarer: