20100930

Höst


Hösten är nu verkligen kommen, luften är hög och klar. Träden skiftar i gult, rött och brunt. Frosten glitrar i gräset när solen äntligen stiger över horisonten på morgonen. För många är det här en dyster tid, men jag älskar den. Jag njuter av färgerna, av att det känns som att inget finns mellan mig och resten av universum. Den här hösten njuter jag dessutom av tanken på att jag inom några få veckor ska få vara med om det största i mitt liv, mitt förstfödda barns födelse.


När hösten anländer är det som att lugnet sänker sig över oss. Vi får helt plötsligt tid att krypa upp i soffan med en bra bok. Mysa med levande ljus och en stor mugg te. Alla krav och "måste hinna" som finns under våren och sommaren glöms bort för några månader och vi har tid för varandra på ett nytt sätt.

Passa på att njuta av lugnet och stillheten du också. Gå ut och plocka med dig ett knippe av de vackraste löv du hittar och sätt dem i en vas, tänd några ljus och begrunda livet. Tänk på allt det som är viktigt och betydelsefullt för dig, alla människor som gör ditt liv värt att leva och låt dem få veta det!

1 kommentar:

Frida sa...

Längtar så sjukt mycket efter att den lille ska komma!! Ska bli så otroligt att bli moster!! <3 /syster din