20100930

Kläder

Det är lätt att falla in i en grå vardag med alldeles för lite omsorg om sig själv när man går omkring hemma på dagarna. Många dagar går jag osminkad med rufsigt hår. Klädd i leggins eller mysbyxor och en stor svart tjocktröja som jag har snott från J. En bidragande orsak till detta är givetvis att möjligheterna i garderoben inte direkt ökar i samma takt som magen växer, men mycket är ren bekvämlighet (lathet?).

Idag är dock inte en sådan dag. Jag satte mig och målade naglarna röda. Sminkade mig och satte upp håret. Lyckades dessutom få till en klädsel som både är bekväm att ha på en höggravid kropp och som jag trivs i.


Jag ska erkänna att jag är alldeles för dålig på kläder och mode för att kunna bedöma det utifrån sådana kriterier. Men jag känner mig snygg när jag tittar i spegeln och det är det som räknas.


Nu är alltså den stora frågan om jag ska fortsätta sitta här i soffan och ta det lugnt eller om jag ska gå ut på promenad så att fler får chansen att njuta av min uppenbarelse?!

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Gå ut en sväng! Om det är lika fint i Falköping som i Göteborg vore det underbart med en promenad. Jag borde kanske gå ut en sväng själv så jag piggnar till här på jobbet.

Emma sa...

Vad snygg du är! Bra med det röda nagellacket, blev liksom pricket över i:t :)

Frida sa...

Du är snygg syster :)

Heléne sa...

Jättesnyggt! :-)