20100528

Tankeställare

Jag visste om det, jag borde veta om det men ändå har det inte riktigt slagit mig förrän idag. Snart har jag klarat av en halv graviditet. På torsdag närmare bestämt. På torsdag!! Då är det endast 20 veckor kvar tills jag ska bli mamma och J pappa.
Jag erkänner att jag är medveten om det och att jag varit det ganska länge. Det går liksom inte att undgå det. Magen växer, det sparkar innuti när jag sitter i soffan eller lägger mig i sängen. Under veckan som gått har jag dessutom börjat få lite sura uppstötningar när jag böjer mig ner mot marken, vilket jag gör många gånger per arbetsdag. Men idag satt jag vid datorn och fick siffran framför mig. 145 dagar kvar. Vecka 19+1. Det var som ett blixtnedslag och det gick upp för mig att det inte är länge kvar. Jättespännande! Roligt och samtidigt otäckt. Otäckt att inte veta vad vi ger oss in i, samtidigt som det är en del av spänningen och det roliga.

Inga kommentarer: