20100215

osugen

Jag vet inte om det är ett riktigt ord, men det är så jag känner idag. OSUGEN på att plugga alltså. Jag borde läsa litteraturen inför veckans seminarium och jag borde börja skriva på examinationsuppgiften som ska in i slutet av veckan. Men kraften finns inte där just nu så jag tänker gå och rensa golvbrunnen under badkaret istället. Hoppas att lite bra musik och en stunds skrubbande gör att lusten att plugga kommer krypande.

Har du några tips för att pluggandet ska vara omringat av små rosa moln och alltid kännas inspirerande och roligt??

2 kommentarer:

Malin sa...

När jag ska läsa en himla massa så brukar jag köpa en godispåse med typ smarties eller nåt annat godis. Sen har jag som regel att jag får ta EN godis när jag läst 5-10 sidor. Funkar ganska bra faktiskt, men man måste ju vara godisgris =P

Linas sa...

jag är godisgris så det skulle kanske funka. Men vi har lovat varandra (Johan och jag) att inte köpa godis, kakor och liknande så det funkar inte nu tyvärr. Nu blev jag ju läskigt godissugen också..