20110116

Skolstart

I början av oktober satt jag glad i hågen och skickade in ansökningen till högskoleverket för att börja plugga igen under våren. Magen stod i vädret och jag såg inga moln på himlen, "så klart jag fixar att plugga med en liten bebis" tänkte jag. Så kom hon, tiden gick och det blev december. Jag tackade JA till platsen och kände fortfarande ingen oro.

Nu närmar det sig med stormsteg den 24 januari då terminen drar igång. Nu har oron och funderingarna kommit kan jag säga. Men böckerna är beställda och med tanke på vad de kostar så måste jag klara det. Får bara klura ut hur det ska göras för att det inte ska gå ut över min lilla älskling. Kanske hittar ni mig om några veckor på lekmattan på golvet läsandes högt ur "Sveriges nationalatlas, kulturlandskap och bebyggelse" eller så ammar jag unga fröken samtidigt som jag skriver hemtentor eller deltar i seminarier. Med världens bästa sambo så borde jag kunna lösa detta..

2 kommentarer:

Lina Isaksson sa...

Hur mycket ska du plugga?

Jag ska läsa två kurser på hela vårterminen, båda på 25% och båda på distans. Hoppas att det kommer fungera både för dig och för mig. =)

Linas sa...

jag ska läsa 30 hp om det går som det är tänkt (och jag har kommit på att jag är smått galen!)Alltihop är på distans. Förra året hann jag med att jobba åtminstone halvtid, i perioder betydligt mer samtidigt som jag läste så jag hoppas att det ska fungera.