20110117

Mammamaffian

I torsdags var vi på familjecentralens babycafé igen. Nu börjar det bli riktigt roligt eftersom bebisarna är mer vakna och intresserade av varandra. De satt långa stunder och bara tittade, jollrade och log. Efteråt bestämde vi oss för att gå och äta tillsammans och där fick vi nog ett namn. Vi dundrade nämligen in på en någorlunda fullsatt lunchrestaurang med tre babyskydd och en vagn, lyckades få plats vid ett bord och sedan började cirkusen.. Vi skickade vakna barn fram och tillbaka för att alla skulle kunna betala och hämta mat, gungade babyskydd för att få andra att fortsätta sova och försökte dessutom hinna med att få i oss den nämnda maten. Sedan vaknade fler barn och ville ha mat, Tyra passade på att göra ifrån sig två gånger och det visade sig att det inte fanns något skötbord på stället (tur att jag hade vagn med mig, så jag slapp använda borden). Trots alla turer så måste jag säga att barnen skötte sig exemplariskt och att allt gick väldigt bra! Nåväl, tillbaka till namnet; "mammamaffian" går vi nu under!

(Vi är inte de första att kallas det men ändå, vi har ett namn.)

2 kommentarer:

Malin sa...

Tycker Tyra börjar likna si morfar ganska mycket, är det bara jag som ser de dragen?? :)

Linas sa...

Nej då, du är inte ensam. Många säger det, det är nog fler som tycker hon liknar morfar/moster/morbröderna än det är som tycker hon liknar mig...