20101116


Den där bubblan vi levde i de första veckorna efter Tyras ankomst hänger i en garderob här hemma och ibland tar jag fram den och klättrar in igen (fast vi saknar pappan väldigt mycket).


Men jag och Tyra har haft två sådana dagar nu. Två dagar helt utan krav, planer och saker att göra. Så vi har myst och myst och myst. Jag har suttit långa stunder och snusat henne i nacken när hon har hängt över min axel. Hon har fått ligga i timmar och sova på mitt bröst och däremellan har vi legat i sängen och "pratat"!


Det är stort att bli mamma. Underbart och fantastiskt men också omvälvande. Det känns som att hela mitt väsen är vänt inåt och mot Tyra, därför finns det inte riktigt lika stort utrymme för andra saker som innan hon kom. Underbart då att bara få stanna upp och njuta av hennes närvaro några dagar och hämta ny energi från det!

Inga kommentarer: