20100804

Att lugna hjärtat med

Några saker lugnar mig mitt i kaoset som det innebär att vara en blivande mamma. Vagnen är inköpt och klar. En jättefin grön Brio Happy står i rummet bredvid mig och bara väntar på att bli använd. (jag ska erkänna att jag ibland (okej då ganska ofta) går in och känner lite på den, rullar den fram och tillbaka och tänker fantiserar/funderar på hur det blir sen när det är på riktigt. Den kan ju känna sig övergiven annars..)

Dessutom finns det i lägenheten ett skötbord som inom en snar framtid ska hängas upp på lämplig vägg, det väntar bara på att vi ska bestämma vilken och sedan låna en slagborr.
Till och med några små klädesplagg har smugit sig in i en garderob, fast å andra sidan om bebisen skulle bestämma sig för att titta ut nu skulle de vara så stora så att de ändå inte skulle vara till någon nytta.

Inga kommentarer: