20100421

Snö igen

Jag tänker fokusera på vårtecknen runt omkring mig. Under min promenad idag såg jag björktrastar i mängd, även tranorna har för länge sedan anlänt och igår såg jag både humlor och fjärilar. De vilda påskliljorna har gått i blom och överallt i trädgårdarna blommar snödroppar, krokus och pärlhyacint.
En morgon förra veckan mötte jag en kille i shorts (trots att termometern visade +2). Klockan är 19.54 i skrivande stund och solen lyser ännu upp molnen jag ser utanför mitt fönster.

Jag skulle kunna fortsätta med min uppräkning en lång stund till, men det tänker jag inte göra. Kan inte du istället tala om vilka vårtecken som betyder extra mycket för dig?

3 kommentarer:

Malin sa...

När man ser nya blad på björkarna, du vet man ser att det skiftar lite i grönt även på håll! =)

Linas sa...

Det är verkligen ett vårtecken, ett fantastiskt sådant också! Jag längtar dit!

Linas sa...

Jag kom på att nya ljusgröna skott på granarna är ett ljuvligt vår(sommar)tecken! Så gott att ta ett riktigt färskt skott och tugga på!