20100414

GIF:are

Jag är nog Gif:are ända ut i fingerspetsarna, eller så är det möjligtvis ödets ironi. Hela min uppväxt har jag varit medlem i Gudhems IF (GIF). Jag är orienterare och detta är min klubb. Där jag har tränat, tävlat, kämpat och haft många roliga timmar. De senaste åren har jag inte varit så aktiv tyvärr, jag har i perioder tränat alldeles för lite och i perioder tränat på andra sätt men ändå är det något speciellt. Jag tänker mer och mer på klubben, på att verkligen bli aktiv igen, kanske engagera mig i ungdomsarbetet, men även för egen del. Orientering är en underbar motionsform, troligtvis den bästa som finns!


Så träffade jag J för några år sedan, och ganska snart visade det sig att även han är en GIF:are. För hans del är det Grolanda IF som är moderklubben, och fotboll är idrotten som utövas. Detta innebär att även denna GIF-klubb har en speciell plats i mitt hjärta, kanske ändras det om J skulle få för sig att byta klubb någ
on gång i framtiden, men den finns ändå där.

Ikväll ska jag så dra mitt strå till stacken i den först nämnda klubben. Till helgen hålls tävling och nu ska vi stoppa kartor i plastfickor och andra nödvändiga förberedelser. Känns riktigt kul att kunna hjälpa till!!

Inga kommentarer: