20100304

plugg och njutning

Går det att kombinera är den fråga som med ens dyker upp hos många. Svaret är ja!! I alla fall när man läser på distans och har möjlighet att påverka sin situation ganska mycket.
Vad orsakar denna rubrik och dessa funderingar då? Jo jag sitter nu under eftermiddagen och läser en nästan 300 sidor lång avhandling av en svensk antropolog, alltså plugg. För att få till njutning har jag skurit upp ett fat med frukt, äpple och apelsin, och satt mig på en skön stol vid den öppna balkongdörren.


Jag har alltså känt solen i ansiktet och kunnat lyssna på lekande barn och fågelkvitter samtidigt som jag har läst. Håll med mig om att det måste klassas som njutning om något en marsdag som denna!


Solen värmer så pass mycket att jag inte ens har behövt extra kläder på mig när jag har suttit nästan utomhus! En underbar känsla som man nästan hinner glömma bort under vinterhalvåret, men nu kommer solen med full kraft och ny energi till oss trots att det fortfarande är minusgrader ute.

Inga kommentarer: