20100315

Nu är det vår!

Snön ligger fortfarande halvmetertjock överallt och är ännu djupare än så på sina ställen. Termometern visar ganska många grader minus varje morgon och afton. Men det är vår, i min värld är det vår på riktigt nu! I helgen var jag nämligen och kollade på säsongens första fotbollsmatch. Samtidigt drog allsvenskan igång i snön. Det måste ju alltså vara vår!!

Grolanda IF- Falköping United

Matchen jag såg var "bara" en träningsmatch, och resultatet blev inte som jag hoppades. Men det var en efterlängtad känsla att stå där och titta och heja. Dessutom fick älskade J, som spelade kanonbra på mittfältet, vara kapten. Det var första gången jag fick närvara när han haft den rollen *stolt*... Snart ska de åka på träningsläger till Barcelona, något jag verkligen unnar J, men hur ska jag stå ut i fem långa dagar? Ensam och övergiven... Jaja, mer om det en annan dag, snart kommer han ju hem och då ska jag istället passa på att njuta av hans sällskap!

2 kommentarer:

josse sa...

Då kanske jag och Micke får njuta av ditt sällskap?! Vi har ju ganska mkt att prata om både du å jag nu ju ;)

Linas sa...

Ja!! Så klart vi ska träffas näste vecka när jag är själv hemma. Men kanske en sväng innan dess också!? Det är ju länge till nästa vecka...