20100311

Borde..

Visst är det ett hemskt ord? Borde och måste klingar så illa i mina öron, det klingar inte alls utan bara skallrar och tjuter. Ikväll borde jag byta kläder och måla byrån igen. Den har nu torkat i över ett dygn och går således alldeles utmärkt att måla. Gör jag det ikväll så kan det bli en sista omgång färg imorgon, vilket innebär att jag innan helgen är slut kan fylla den med diverse kläder och därmed få mer ordning i sovrummet.
Jag borde, men jag tror inte att jag orkar. Jag väljer att följa hjärtats röst istället för "borde". Alltså sitter jag kvar här i soffan och tittar på TV ett tag till.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Kommer inte ihåg vem som sa detta med det var mycket klokt.

När man använder ordet "borde" har man för det mesta bestämt sig förr att man inte ska göra något som man "borde". Därför skulle man må mycket bättre om man sa att idag gör jag inte denna saken, istället för att ge sig själv dåligt samvete för något som man "borde". Förhoppningsvis kan man ta tag i saken med nya krafter dagen efter!

Själv försöker jag att undvika "borde" men det är inte alltid så lätt. Men övning ger färdighet så jag fortsätter!

Jag utmanar dig Lina, sluta säga "borde"!

Linas sa...

Det stämmer nog väldigt bra det där. Samtidigt så är det väl så att genom att säga att man borde så försöker man övertala sig själv att verkligen göra det där som man inte vill men ändå behöver göra...

Men som sagt, du har nog rätt så jag ska försöka sluta säga borde.