20100219

Loppis-shopping!

Har landat i soffan några minuter och konstaterar glatt att jag har kommit över ett riktigt fynd idag. Har tillbringat några timmar med tjejen jag är kontaktperson åt och vi gick till Kupan en sväng, vilken tur!!!


Bakgrund: för några veckor sedan var jag och J och lämnade in sådant vi har sorterat bort inför flytten. Såg då en underbar gammal kakburk ligga i ett hörn. Eftersom vi hade lite bråttom valde jag att inte börja krångla med att fråga om de kunde prissätta den där och då utan jag planerade att gå upp igen dagen efter eller så.
Gick alltså dit igen, letade upp en personal och frågade efter den, fick till svar att den nog redan var såld eftersom hon inte kunde hitta den på lagret. Tråkigt tänkte jag, men jag hittar väl någon annan burk någon gång...


Idag tittade jag in genom den öppna dörren till lagret, och där på en hylla stod den! Så nu är den min och en ynka liten tjuga fick jag betala!! Såg en liknande i en inredningsbutik, den kostade 149 kronor, så detta var verkligen ett kap!
I nya lägenheten ska den få sin plats på en av köksbänkarna så ska jag förvara the och kaffe i där i mindre burkar.

Inga kommentarer: