20090119

verkstäder o.d.

I min almanacka stod i dag: 8.40 besiktiga bilen.

Jag tycker inte om det för när jag kommer in i dylika miljöer så känner jag mig så bortkommen. De där gubbarna kan ju säga vad de vill om min bil efter att ha undersökt den, jag fattar ju ändå (oftast iaf) inte vad det är de pratar om. Ändå tycker jag att jag hänger med lite i snacket i vanliga fall, men inte där när man står med ett proffs som dessutom tror att jag är en blond idiot.

Så jag kom iväg i morses, lite senare än planerat och kör in i det där huset. stänger av motorn går ur bilen och stoppar nycklarna i fickan, som jag alltid gör. Varpå gubben (så klart) säger: jag kan ta dem med en gång istället. Så klart att han måste ha dem, han ska ju starta och köra med bilen!
Lite nervös redan inan han har börjat.
Så grejar och fixar han, öppnar dörrar, sätter en slang på avgasröret, rycker i bälten och håler på. KÖr fram bilen och lyfter upp den. tar fram nån hammarliknande sak och börjar slå, gr runt slår lite mer, går tillbaka och slår ige. Hämtar en annan gubbkollega, slår lite till pratar, nickar och fortsätter slå. Kollar vidare hämtar ytterligare en gubbkolega och visar med hammaren, slår, pratar, pekar och fortsätter sedan kola på något annat.
Tror du jag är nervös vid det här laget?????
Inget säger de till mig heller, utan sedan kör han en sväng med bilen och är borta mycket längre än de andra tycker jag. HAn kommer tillbaka med domen: den är sönderrostad, det blir till att svetsa och så komma tillbaka inom en månad och göra om det.
Usch, nu ska jag till jobbet istället.

Inga kommentarer: