20090120

hört i helgen

Hörde i helgen om en tjej (bekant till syrrans kompis) som var med om en av mina värsta mardrömmar.
Tjejen hade satt sig i sin bil för att åka till Nässjö, efter ett tag fick hon syn på att det låg något på vägen så hon saktar ner. Stannar när hon ser att det ligger en människa mitt i vägen och går ur bilen bara för att inse att det är någon som har stoppat upp lite kläder. Den döda/ sjuka människan är alltså ingen människa utan lite stoppning.
Samtidigt som hon inser det här kommer det en bil en bit bakom hennes egna som börjar tuta och blinka med helljuset, nu blir hon nervös.
Springer tillbaka till bilen, sätter sig i den och kör snabbt i väg eftersom hon tror att bilen bakom kan ha med "människan" att göra. Bilen fortsätter köra bakom henne och blinka och tuta så hon blir mer och mer nervös. När hon ser en bensinmack en bit fram bestämmer hon sig för att stanna där för att på så sätt få skydd av personalen. Hon stannar, springer in i butiken och personen från bilen bakom henne kommer efter.
Den verkliga chocken kommer när denne säger: "såg du inte att det var en person som hoppade in i din bil när du stannade på vägen?"
De går ut och kollar och mycket riktigt, bakdörren på hennes bil står öppen. Hon har kört på en helt okänd människa som har gömt sig precis bakom henne hela tiden. Bilen bakom var bara otroligt omtänksamma och ville hjälpa till!


Jag ryser i hela kroppen när jag hör det här eftersom jag (som egentligen inte är mörkrädd) ibland måste köra med låsta dörrar på bilen på kvällen eftersom jag får för mig att det kommer komma någon och hoppa in när jag stannar i en korsning.
Stackars människa säger jag bara, jag hade nog fått en hjärtattack om det var jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var sjukt läskigt! Tur att bilen bakom kom och såg det så hon stannade. Annars hade hon kanske kört vidare utan att veta att någon var inne i bilen och vem vet vad som hade hänt då?!