20090107

2008

Jag har läst flera stycken uttömmande årskrönikor nu och sett dem på tv också för den delen.
så tänkte jag göra en för mitt år, fast ganska kortfattat.

Året började med att jag blev arbetslös eftersom mitt vikariat gick ut. Jag sökte nytt jobb för fullt och fick under mitten av februari napp på ett kanonjobb som blev mitt, trots många sökande. Ny titel: personlig assistent.
Ungefär samtidigt hittades en ny lägenhet i samma trappuppgång som Johans gamla, "den tar vi, sa polisen!" Så under påsk bar vi möbler för glatta livet, TACK för hjälpen alla som var med.


I maj hände det som jag har fasat för väldigt länge. Helt utan förvarning somnade min älskade farmor in för sista gången, och vi tvingades säga hejdå till henne.


Men maj var innehöll även andra saker, Frida konfirmerades och Jonas tog studenten! Johans provanställning gick ut och han blev tillsvidareanställd på osten.


I juni var det full rulle Emil tog studenten och gick på bal, vi var givetvis där och kollade på honom, så stilig så!

Jag och Johan hade för första gången någonsin fyra veckors semester och vi lyckades få den tillsammans! Vi var i Sjöbacka och på Örn och så tillbringade vi många lata dagar på gräset hemma i Falköping.

Hösten har gått väldigt fort och en hel del saker har vi hunnit med. Birgit och Martin firade sin gemensamma 130 årsdag. Jag fyllde år. Johan fyllde år. Vi har träffat våra vänner och haft trevligt tillsammans med dem.
Tyvärr så fick även moster Harriet somna in, alldeles för ung.

Och så kom julen till sist efter en hektisk period då Johan har jobbat mer än han borde och nästan aldrig varit hemma. Vi firade med våra familjer och njöt av god mat, trevligt sällskap och underbart fina klappar.


Ett år fyllt av både glädje och sorg, vardag och fest. Nu ser jag fram emot vad 2009 bär med sig!

Inga kommentarer: