20080424

förändringar

Jag tänkte på det. Förändringar. Hur livet förändras, hur vi förändras, hur jag förändras. För ett år sedan hade jag aldrig ens kommit i närheten om jag hade gissat hur mitt liv skulle se ut i dag. Det har förändrats, mycket.
Då bodde jag i en trång lägenhet i stoa Göteborg. Nu bor jag i en rymlig lägenhet i lilla Falköping. Då var jag teamledare för ett Ny Generationteam. Nu är jag personlig assistent. Då var jag singel. Nu har jag världens underbaraste pojkvän.
Från då till nu har det hänt andra saker. Jag har bott i ett hus på landet (hemma hos mamma), jag har varit kyrkogårdsvaktmästare, barn- och ungdomsledare, jobbat på dagis och fritids och varit arbetslös.
Saker har skett som jag aldrig trodde att jag skulle vara med om. andra saker har skett som var förväntade.

Tillsammans så förändrar de här sakerna, livet, oss alla och mig. Det förändrar mig. Det är jag glad för. Jag önskar på ett sätt att vissa saker aldrig hade skett. Men samtidigt så har de ju inneburit att jag har förändrats. Och det är jag glad för. Så tragiskt det hade varit att tänka tillbaka ett år och inse att inget hade förändrats. Nej,tacka vet jag förändring även om det kan vara jobbigt vissa perioder.
Det är väl inte för inte som det heter "man är väl inte sämre karl än att man kan ändra sig".
Ska vi förändras tillsammans? Alltså är det någon mer än jag som vill leva, leva på riktigt och låta livet förändra?

Inga kommentarer: