20080310

vi gjorde det!

vi åkte!
en heldag blev det verkligen. tåget gick från skövde kl 11.29 i lördags morse och så klev vi av på centralen kl 14.53. Vandrade runt på stan ett tag. Åt mat. Åkte till Sickla och Lindmans lya. Där var det ftbol som gällde. Liverpool vann och JOhans humör fortsatte vra på topp!

Så, tvärbanan till Globen och köa utanför hovet. Vi kom in och där stod Sandberg. Kul!
Salem al Fakir var förband och ja, han är ju skön alltså!!
Men, det var ju inte för hans skull vi var där utan för Alicia Keys. Jag njöt. Av musiken, stämningen och sällskapet (så klart!)
På ett sätt så var det nu som det egentliga äventyret startade. Vi skulle ju ta oss hem också.
Biljetterna var inköpta och låg i tryggt förvar i väskan.
Resrutten:
Stockholmscentral 00.20 pendeltåg till
Upplandsväsby 00.47 för byte till Upptåg med avgång 00.49
00.57 framme på Arlanda.
03.17 avgick sedan SJ:s nattåg mot göteborg och vi gick av i Skövde 07.10 (tio minuter försenade..)
Då satte vi oss i bilen och åkte hem, sov ett par timmar till och sedan spelade Johan årets första match.

Så nu har jag sovit på en skinnsoffa på Arlanda. Vart på konsert med Alicia Keys, sett Salem live, vart hemma hos Lindman, åkt tvärbana (ja jag kommer från landet) och säkert flera andra saker som jag inte kommer på.
Så nu ska jag istället ta på mig kläder efter att ha duschat, kolla city akuten, packa maten och ge mig av för att jobba ikväll och inatt.
(kan tänkas att det kan komma ett kort ellr två från helgen..)

1 kommentar:

Unknown sa...

Å, vad kul! Skulle så gärna viljat se henne. Blir lite avis fast på ett bra sätt (om det nu finns):P

Hur är det annars? Vad gör du nu förtiden?:D

Mvh /
Lovisa