20061212

Regn regn regn










Ok, det har regnat i Göteborg. Regnat, regnat, regnat och regnat lite till.

Alla pratar om det överallt, och jag är bara så glad att jag bor i biskopsgården och inte i mölndal. Det är så konstigt för där jag gick efter gudstjänsten i söndags är det nu 60 centimeter djupt vatten. På trottoaren där jag gick!


Tur att man kan simma när man bor i ett land som Sverige när det är vad som krävs för att komma fram.
Hur kan det överhuvudtaget bli översvämning nu då? Det är ju mitt i december och borde vara några minusgrader, helst flera. Alltså borde det inte vara möjligt med översvämning. Vattnet borde ju frysa och bli snö istället för regn.
Men inte. Inte här, inte nu, inte i år i Sverige. Inte snö, bara regn, regn och mera regn.






Måste ara skicka med en bild av hur det borde se ut. Denna bilden togs för knappt ett år sedan, alltså några veckor senare på vintern. Men ändå.. det borde se ut så här nu också!

älska snö /L










Inga kommentarer: