20061213

Jul på Liseberg

Jag har haft en helt underbar dag idag! Det är inte ofta det blir så lyckat, men idag blev allt verkligen toppenbra!

Pappa och Inger kom till Göteborg idag för att bara umgås med mig ett tag och njuta av livet. Så jag tog femman till stan, mötte dem på centralstationen för att guida min lätt bortkomna pappa till heden för att parkera bilen. Väl där så gick vi långsamt ner för avenyn, svängde in på Vallgatan och gick en sväng bland gatorna där. Efter en stund insåg vi alla tre att vi började bli hungriga så en thairesturang blev nästa mål.
En lång mysig lunch senare var vi redo och jag vågade ta med pappa till Nordstan (har blir så matt av affärer så har fick vänja sig lite först) och väl där kunde han hitta julklappar till två personer. (Jag säger inte vilka för det är inte jul än...)
Bra jobbat pappa!!!
Så vi tog till fötterna igen och vandrade mot liseberg som skulle bli dagens höjdpunkt. Lampor, julmusik, dofter, barn, kanderade mandlar, tomtar, fudge i olika smaker, mer julmusik, is show, fler lampor och så mycket mer... det känns som jul!!!


Så när fötterna började värka och vi kände oss ganska mätta på intryck vandrade vi, på våra ömma fötter, tillbaka till heden igen för att köra till biskop. Då började det regna. Ju närmare bilen vi kom desto mer regnade det. Och inte en droppe hade vi fått på oss tidigare under dagen.


Så underbart att få tillbringa en dag med dem!

Inga kommentarer: