20110207

Lägesrapport- Geografi

Så är terminen igång för fullt. Föreläsningar att se, böcker att läsa, PM att skriva och i slutet av veckan en dugga att genomföra. Jag måste säga att det går jättebra än så länge och kursen är till och med bättre än jag trodde!! Tyra har varit väldigt "lydig" och sovit på beställning! Skämt å sido så har hon faktiskt sovit vid rätt tillfällen flera gånger, och annars så kan jag se föreläsningarna i efterhand och pausa när hon behöver sin mamma!
Dessutom så överträffar kursen och ämnet mina förväntningar och jag lär mig massor varje dag. Snart kan jag nog se en väderleksrapport och förstå vad det är som händer! Trots att det inte är en pedagogikkurs utan en ämneskurs så leder diskussionerna kring vad geografi är till att jag nu har massor med idéer om hur man kan göra undervisningen rolig och betydligt bredare än den var under min skolgång.

Inga kommentarer: