20101202

Vardag med Tyra

Dagarna rullar på och snart (imorgon) är det sju veckor sedan den där fantastiska morgonen då Tyra kom och förändrade livet för alltid. Mer och mer kommer vi in i en vardagslunk där mat, bajs och sömn står i centrum. Framförallt de två förstnämnda eftersom unga frökens mage ibland ställer till problem. Hon blir orolig och ledsen, vill bara bli buren och vaggad från morgon till sen kväll. Vi tror att det är magen ska man kanske säga för hon kan ju tyvärr inte berätta vad som är problemet. Egentligen spelar det inte så stor roll vad som orsakar oroligheterna heller, vi fokuserar på att lindra och lugna så på dagarna sysselsätter vi oss med att gå. Hur många maraton kan man gå på 70 kvadratmeter tror ni?


Andra dagar mår hon mycket bättre, då sitter hon gärna i babysittern en stund och tittar med sina stora blå ögon. Eller så ligger hon på filten på golvet och lyfter sitt ännu ganska stora och klumpiga huvud. Sitter en stund i mammas knä och berättar om saker på ett språk som jag tyvärr inte behärskar särskilt väl eller skrattar åt mina ord, miner och lekar.

3 kommentarer:

Malin sa...

hon är så underbart söt den lilla vännen, jättekul att läsa om ert nya liv som man själv längtar så mycket till! =)

jossan sa...

En liten halsning ifran Mumbai! Sag nu till min lilla alskling att h on inte ska vaxa for mycket medans vi ar ivag! kram

Linas sa...

Malin:Jag håller fullständigt med om att hon är söt!! Du får höra av dig och komma upp en sväng om du är i "stan".

Jossan: Jag försöker hålla igen på mjölken så länge då:P vi hälsar tillbaka och saknar er, hoppas ni har det bra!!