20100908

Semester 2010

Återkommen från en fantastisk resa till Skåne och Danmark tänkte jag visa lite vad vi var med om. Lugnet lägrade sig i min kropp och jag känner mig mer harmonisk än jag gjort på ett bra tag, trots att jag gillar mitt jobb har det varit väldigt slitigt på slutet. Nu är det dock slut på slit och istället får lugn, ro och lycka bygga sin boning...

Yngsjö havsbad strax söder om Åhus.


Stranden var öde och tom sånär som på två pensionärer i varsin solstol och varsin bok. Skönt med en promenad i höstsolen efter flera timmar i bilen.


Efter en paus på Kiviks musteri med underbar lunch och besök i Äpplets hus hittade vi ytterligare en strand precis utanför Simrishamn. Kilometervis med sand och så dessa klippor som kom från ingenstans. Ännu en promenad i lunkande tempo, med sol i ögonen och sand mellan tårna (i skorna) och vind i håret.

Även på Österlen märktes det att hösten är på ingång. Överallt såg vi, förutom äppellundar, dessa härliga nyponbuskar. Hösten för med sig vackra färger och alldeles egna dofter som jag njuter av.

2 kommentarer:

Emma sa...

Vi var på samma strand fast i början av sommaren. Då var det fullt med folk och väldigt varmt. Underbart höga vågar att bada i. Men förstår att det var fint även om det inte är nån värme längre, havet är underbart .

Linas sa...

verkligen! Det är så rofyllt att se och höra vågorna, gå omkring och känna att man har all tid i världen...