20100924

Föräldraträff nr 2

Ja, idag är det ju förstås dags för nummer 3, men först en kort resumé av förra gången. Stämningen var betydligt mer avslappnad, det hejjades och pratades när vi väntade på att klockan skulle slå 14.00 och under fikapausen. Skönt att det baa var lite "första gången vi träffas"-nervositet.

Temat var förlossning och även om jag kände att jag redan läst, hört, sett mycket genom olika medier så var det skönt att få en repetition. BM visade bla med hjälp av en bäckenattrapp och en docka hur barnet vrider sig ner genom "utgången". Vi pratade om hur förlossningen startar,när man bör åka in och vad som händer när man kommer till förlossningsavdelningen.

En negativ nyhet hade hon att ge oss, för mig en ganska stor en. BB ska tydligen byggas om och man har därför väldigt begränsat med platser för tillfället. Detta orsakar att man ska räkna med att pappan INTE får stanna ens första natten. Jag som inte varit alls orolig eller nervös förut tycker det känns jättejobbigt (ska jag inte ens ha J som medansvarig för barnets välbefinnande första natten av dess liv?). Men som min vanliga BM sa i veckan, ni får hoppas att ni kommer mellan två busslaster, inte tillsammans med en...

Inga kommentarer: