20100718


Som liten åkte jag alltid med mamma och plockade jordgubbar på sommaren. Att gå på det stora fältet och plocka dessa söta goda bär i solen ger mig därför sommarkänslor. Så för några veckor sedan begav vi oss av en morgon och efter 50 minuter på plats var mina hinkar fyllda med drygt 7 kg jordgubbar. Ytterligare ett antal fanns dessutom i min mage, för jo man får smaka när man plockar!!



Jag och J har valt att inte ta ut någon semester den här sommaren och då blir utflykter osm den till jordgubbslandet extra värdefulla. Det ger möjlighet att njuta av sommaren. Att andas in den underbara luften, fyllas av ljuset från solens strålar och samla på dofterna inför en lång och mörk vinter. Dessutom finns nu flera kilo jordgubbar i frysen så att vi kan ta fram dem, äta och minnas sommaren när vi vill framöver!

Inga kommentarer: