20100621

sommar, sommar och sol

Tiden rusar fram och jag hinner inte riktigt med den del av livet som datorn innehåller. Jag prioriterar helt enkelt vardagens lyx (tillsammans med alla måsten förstås) framför att sitta med datorn i knät.
Jag har ett nytt projekt på gång, J har fått ärva ett jättevackert skåp och en stor träkista efter farmor Brita. Idag är båda blå, men de ska få en omgång vit färg innan de tas i bruk här hemma. Dessutom fick vi fantastiska gamla svartvita fotoförstoringar som en gammal släkting till honom tagit. Dessa ska nu upp på väggen i vardagsrummet i några av de guldramar som tidigare inte haft något i sig. Jag vill få färdigt, längtar efter att känna mig redo för att ta emot vår nya familjemedlem, men får intala mig att det faktiskt är ganska lång tid kvar. Vi hinner med mycket än!
En dag framöver ska jag visa både skåpet, kistan och tavelväggen för er...

Inga kommentarer: