20100502

älskade vår


Första veckan på mitt "nya" jobb är över. Det har varit tungt och intensivt men väldigt roligt! Tungt därför att min kropp, efter vinterdvalan, inte är van att skyffla jord sex timmar i sträck. Vi har gjort mycket annat också men det är ett ganska fysiskt arbete jag har så allt känns. Intensivt därför att jag haft sista inlämningen i terminens näst sista kurs att arbeta med på kvällarna.
Roligt därför att jag har bra jobbarkompisar, arbetsuppgifter som jag trivs med och så för att det är underbart att komma igång.


Dessutom har jag hela veckan kunnat gå omkring och njuta av tulpaner går i blom. I måndags var det några få som slagit ut, resten var knoppar men på slutet av veckan var det många som blommade!
Överallt på våra kyrkogårdar står det dessutom hav av påskliljor som fortfarande blommar för fullt. Jag älskar våren, jag älskar blommorna och att vara ute hela dagarna. Jag njuter i fula drag och önskar att fler kunde slippa sitta inne hela dagarna.

Inga kommentarer: