20100409

Projekt

Jag har ett nytt projekt nu när byrån är klar. Det finns visserligen många projekt att ta tag i, men ett speciellt som jag redan har påbörjat. Jag tycker om projekt, framförallt när de är överskådliga så man ser slutet på dem, men det är så härligt att göra sådant som märks. När man arbetar med det en stund och det faktiskt syns att man har lagt ner lite möda på det, inte som att städa vilket ju ändå måste göras om efter några ynka dagar.

Det här projektet är lite hemligt, men ändå inte. Det som inte är hemligt är att jag ska lära mig att sticka och att färgen på garnet är grå. Det hemliga är att jag inte tänker tala om vad det ska bli för något, kanske om ett tag eller när det är klart men inte nu.

Jag började redan igår så nu börjar jag få lite kläm på räta och aviga maskor, slätstickning, mosstickning och en del andra viktiga termer. Hur resultatet blir vet jag inte, jag är ju nybörjare, så den som lever får se. Nu ska jag ta fram stickorna, sätta mig i soffan och njuta av att det är fredag.

Har du några projekt på gång?

Inga kommentarer: