20100412

positivism

Inte som i vetenskapliga termer utan som i att jag ska försöka få in lite fler positiva tongångar i bloggen. Jag läste igenom den senaste tidens inlägg och det var inte speciellt upplyftande, ändring ska det bli.

Under förmiddagen idag har jag kunnat sitta och sola på balkongen samtidigt som jag läst litteraturen inför dagens seminarium som börjar alldeles strax. Solen skiner för fullt och där var så varmt så jag fick klä av mig till bara trekvarts långa mjukisbyxor och bh. Ändå kändes det jättevarmt i mitt lilla hörn!! Termometern visar tio grader plus i skuggan och våren är nu här med besked!!

Senare idag tänkte jag ta mig ut på promenad för att titta på blommor och lyssna på fåglar. Kameran får följa med och förhoppningsvis fastnar något vackert på bild!

3 kommentarer:

Malin sa...

Det är inte alltid lätt att vara positiv när man sitter där med näsan som rinner och en gigantisk tråkig bok i knät! =)

Anonym sa...

Åh, det är ju underbart med vår! :) /ilma.

Linas sa...

Nej, det är sannerligen inte lätt alltid, men nu är våren här och då ska jag satsa på glädje och åter glädje!!!!