20100330

tiden rusar fram

Penseer från våren 2009

En hel helg har gått utan ett enda inlägg, visst har jag tänkt på att skriva men jag passade istället på att verkligen njuta av varje minut med älskade J som kom hem natten mellan fredag och lördag. Resan hade gått bra och de hade haft mycket trevligt på plats i Spanien.

Har hunnit med att ligga på soffan och läsa, inte kurslitteratur utan för nöjes skull. Se på fotboll, rätt lag vann! Äta våfflor hemma hos mor tillsammans med syskonen och respektive. Äta god mat. Gå på promenad och mycket annat trevligt. Riktig kvalitetstid har vi haft i helgen och jag älskar det. Tror att det kan bli en riktigt bra helg som kommer också, det är ju påsk och långledigt.

Igår startade en ny kurs så jag har läst som en galning, smart att lägga in massor med litteratur till seminariet som är tre och ett halvt dygn efter hemtentans inlämning. Jag kan i alla fall inte börja med nya kursens litteratur förrän gamla är avslutad, så det blev lite stressigt igår och nu på morgonen. Ska jag vara helt ärlig så har jag några sidor kvar, men jag hoppas att det inte märks när jag ska diskutera idag.

I eftermiddag ska jag städa här hemma, och förhoppningsvis även hinna med att köpa lite vårblommor inför påsk.

Inga kommentarer: