20100203

VINTER!!

Hela tiden hörs klagande röster som tycker att det ska sluta snöa, att det ska bli vår och så vidare. Jag vill här och nu ställa mig upp och vara tvärtemot. Jag älskar vintern. Jag älskar det här vädret och njuter så mycket jag bara kan.

I December, Januari och Februari ska det vara vinter. Tänker inte människor på hur det skulle se ut omkring oss om det inte vore för all denna underbara snö? På att det skulle vara ungefär 2 plusgrader, regna och vara grått och lerigt överallt?


Så klart man kan längta efter våren, det gör jag också på sätt och vis, men jag älskar det här också och jag vet att det blir inte vår än. Därför hoppas jag innerligt att snön ligger kvar hela februari ut. Att vi får känna solen reflekteras i snön och ge oss dubbeleffekt av det första underbara värmande strålarna som är på väg.

Inga kommentarer: