20100210

Runda i mörkret

Jag är just hemkommen från en underbar löprunda. Det är så lätt att fastna i soffan på kvällarna och bara sitta av tiden, framför tv:n, datorn eller med en bok. Konstigt egentligen eftersom man, eller åtminstone jag mår så otroligt bra av att träna. Jag blir glad, pigg och får ny energi bara man kommer iväg.

Jag är absolut ingen elitidrottare och jag kommer aldrig bli det heller. Jag behöver snarare träna för att bli av med eller i alla fall stoppa några extra kilon från att bli fler. Målet just nu är tjejmilen i slutet av sommaren. Jag sprang i somras och klarade då av 1:03:20, i år SKA jag komma under timmen så det gäller att ligga i redan nu.

I startfållan i väntan på att starten ska gå för tjejmilen 2009.

Så nu ska jag ta en dusch och sedan krypa upp bredvid älskade J (som också har tränat) och titta på fotboll. Det är Arsenal-Liverpool ikväll, och i det här hushållet tror och hoppas vi starkt på en seger för de sistnämnda.

Taget med mobilkameran under förra årets tjejmil.

Inga kommentarer: