20100211

Hemligheten

Jag ska nu avslöja hemligheten och jag hoppas att jag inte gör någon besviken för det är inte något stort och avgörande jag har gjort. Jag har bara varit hos frissan.

Före: brunrött men genomskinligt. Tungt, tråkigt och bångstyrigt.

Min frisör är helt klart bäst. Jag tror att jag har lovprisat Hanna tidigare, men hon förtjänar det idag igen. Jag har klippt mig hos henne sedan jag vid ungefär tio års ålder bestämde mig för att klippa "Robyn-frisyr" och jag är nöjd varje gång. När jag har bytt frisör av någon anledning har jag alltid kommit hem och känt att det varit något som inte blivit bra. Det är trots allt speciellt med alla mina lockar och Hanna vet hur hon ska hantera dem så jag kommer fortsätta klippa mig hos Hanna så länge jag kan!!

Efter: Kortare och ganska mycket uppklippt.

Hemligt var frisörbesöket eftersom inte ens älsklingen visste om det och jag vill att han ska få veta sånt innan det hamnar på internet. Jag tycker att det är viktigt att markera även i små saker som den här att det är han som är mitt allt, den som är viktigast för mig. Inte för att ett besök hos frissan är livsavgörande utan för att det är viktigt att ständigt visa för varandra hur mycket man betyder. För mig är det viktigare vad J tycker än vad alla ni andra tycker.

Efter: Utväxten är borta och ljusa slingor tillagda för lite vårkänsla.

Jag tror på kärleken och jag tror att man kan leva tillsammans ett helt liv och fortfarande älska varandra. Det kommer inte automatiskt eller att det är lätt. (Detta är inte ett påhopp på dem som går skilda vägar.) Men jag tror att man kan få kärleken att hålla om man ständigt arbetar på sin relation.

Efter: dessutom fick jag en fläta i luggen som en del av stylingen,
synd bara att jag är så dålig på att fläta mitt eget hår. Jag kommer inte kunna göra om det.

2 kommentarer:

Josse sa...

snygging där!!!!

Jag VILL oxå!! själv så får jag vänta ÄNDA till 27april! puss

Malin sa...

Åh vad jag är avundsjuk på alla dina lockar! Jag vill också ha! =)