20091216

wiiiiii!!!

Tidigare idag ringde telefonen. Jag svarade i tron att det var mamma i andra änden, men så fel jag hade. Där fanns nämligen Ola, chefen från mitt jobb sommarjobb. Han frågade hur det gick med mitt plugg och undrade sedan om jag vill jobba på samma ställe i sommar också. Dessutom inte bara i sommar utan hela säsongen, från april till november. Gissa vad jag svarade?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA, så klart. Jag har ju tänkt kontakta honom för att visa mitt intresse för just detta.
Kanske är detta ett dumt beslut, kanske kommer jag att få jobba ihjäl mig eftersom jag ska plugga heltid också. Men det ska gå! Det ska gå!!

Vad är det jag ska göra då? Jo, jag ska vara kyrkogårdsarbetare, sköta grönytor, planteringar och liknande på fem kyrkogårdar några mil utanför Falköping. Här kan du se kyrkorna (bilder från Svenska kyrkan/falköping):

Inga kommentarer: