20091214

Kalashelg

Det är lite märkligt faktiskt, men ibland kommer saker som i sjok. Den här helgen har det varit kalas. Hela den här månaden till och med. Vi har tre personer i den närmaste familjen som fyller jämt under december 2009, plus några kompisar. Därav en intensiv luciahelg.
Vi startade i fredags med att fira Jesper som fyllt 25 för någon vecka sedan, där bjuds vi på kyckling med pastasallad och tårta efter maten.
Sedan det Maries tur, brorsans sambo, hon fyller 30 år idag men firade i lördags. Vi fick supergoda smörgåstårtor en med kyckling och en med lax och skaldjur. Dessutom hade hon (de?) bakat kladdkaka med mariannegodisar i, mmmmm så gott!!
Så igår firade vi födelsedag hela långa dagen. J min fantastiska sambo, fyllde 25 år! Dagen startade med frukost på sängen och paketöppning. Sedan åkte vi till Ullene och J:s barndomshem och firade tillsammans med han mamma, morbror, morfar och B och farmor. Där bjöds det kaffe, kakor och tårta. Så fram på kvällen fylldes vårt hem av J:s pappa och min familj och vi åt paj och tårta.

Trots att denna helg har varit intensiv, så har jag njutit. Jag älskar att träffa nära och kära, att sitta och prata och äta gott. Det är så många som inte trivs med sina familjer, sin släkt så jag känner mig otroligt priviligerad som har en stor underbar familj, med syskon, föräldrar och respektive. Icke att förglömma alla mina mostrar, fastrar, kusiner osv..
Som om inte det här var nog så har jag ju nu J:s familj, som jag älskar. JAg kunde inte ha hittat n bättre familj att bli en del av!

Inga kommentarer: