20091215

julpynt

En liten bildkavalkad från vårt julpyntade hem. Jag älskar ju julen och skulle kunna börja pynta och greja i oktober. Mitt julpynt följer inte alla de senaste trenderna, det är inte nyköpt och flashigt men det är mitt. Jag älskar varje tomte och de flesta av dem har en egen historia. Många minnen finns knutna till dem.

En minijulstjärna och två enar i det underbara sätt med zinkkrukor som vi fick från svärmor i höstas.


Fruktkorgen som jag köpte förra veckan efter att ha letat länge, den kommer få stå kvar även efter jul. Dessutom tomtemor och tomtefar som kysser varandra ömt!


Jag ville göra adventsljusstake av blockljus eftersom de är tända nästan hela dagarna här hemma. Hittade ett fat på secondhand som passade alldeles ypperligt och dekorerade sedan med kaffebönor och små äpplen.
Min första alldeles egna jultomte som jag fick av farmor och farfar när jag bara var 1,5 månad gammal. Dessutom en av få saker som jag har fått av farfar eftersom han gick bort sommaren efter. Den har en speciell plats i mitt hjärta även fast den egentligen inte är särdeles snygg.


Inga kommentarer: