20091223

dan före dopparedan!

Det är redan 23 december och imorgon är det julafton! Jag längtar som ett barn, även om jag kan se fram emot en hektisk helg, betydligt mer hektisk än jag skulle önska.

Idag fixar jag bara det sista (egentligen ska jag bara dra snabeldraken över golven en sista gång), men jag försöker att njuta redan nu. Jag har varit på kyrkogården nu på förmiddagen och tänt ljus. Var hos farmor och farfar och tände ljus. Tittade till Elsa och Arvids grav och tände ett ljus (farmors föräldrar) och så gick jag en sväng till Johans släktingar också.
Jag är kanske konstig, men jag älskar att gå till kyrkogården, jag njuter av stillheten och friden som finns där. På somrarna (när stenarna syns) kan jag gå omkring och läsa alla namn och fundera på vilka livsöden som döljer sig bakom namnen...



När dammsugningen är klar kommer Emma upp en sväng och senare även Jossan innan det är dags för första julfirandet, hos svärfar, ikväll.

Inga kommentarer: