20091029

Ångest

Ja, jag skulle faktiskt vilja beskriva det så. Den här veckan står det nämligen HEMTENTA på mitt schema. Den ska lämnas in ikväll/ i eftermiddag och jag vill inte. Jag är rädd för att bli sågad, att jag ska få ett mail från E där hon meddelar att det är det sämsta hon någonsin läst. Tror inte att jag skulle orka fortsätt läsa då, även om jag verkligen tror att jag vill arbeta som lärare. Jag tycker ju redan att det är tufft eftersom jag mycket hellre skulle vilja arbeta.
Vetenskapliga perspektiv på värdegrunden är rubriken på uppgiften och jag är inte ens säker på att jag har cyklat åt rätt håll med den. Kanske vände jag kartan åt fel håll i starten? I så fall kan jag befinna mig i både Kiruna, Riga och Oslo nu, istället för i Paris. Det jobbiga är att jag inte har en aning om vilket.

Hur mycket ska man kämpa? När ska man inse att det är bättre att ge upp och kasta in handduken? Jag vet inte om jag klarar av att ta dylika beslut själv så jag skulle behöva någon annan som gjorde det åt mig.

Inga kommentarer: