20090310

Studera

Sitter hemma och funderar på det. Kanske skulle även jag växa upp tillräckligt mycket för att läsa vidare en dag. Handlar det överhuvudtaget om att växa upp?
Eller handlar det om att komma till rätt punkt i livet bara?

Kanske är det rätt tid i livet att utbilda sig när man har blivit arbetslös och det inte finns så mycket jobb. Kanske är det så även fast jag är väldigt förvirrad och inte vet vad jag vill läsa. Kanske måste jag bara bestämma mig för en utbildning och tro på att det faktiskt kommer att bli bra. Även fast jag tycker att det är väldigt otäckt att behöva fatta så stora beslut.
Jag är ju inte så sugen på att bli student och jag är definitivt inte sugen på att leva på studiebidrag och LÅN. Lån som man dessutom kommer få dras med resten av livet sen. Även om man skulle inte att man valde fel utbildning så kommer man ju ha lånen kvar.

Det är svårt och en person som jag blir väldigt förvirrad. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska söka en eller några utbildningar till hösten och så får vi se om jag kommer in på någon. Skulle jag göra det (förhoppningsvis gör jag ju det) så får jag då bestämma mig för om jag vill börja läsa eller inte.

Inga kommentarer: