20090218

nu har jag bestämt mig

Jag ska lyckas gå ner i vikt. Vara duktig och träna regelbundet och helt enkelt se till att må bättre. Jag använder mig av en sida som heter tappa.se och som jag tycker verkar jättebra än så länge. Det är ingen diet eller så utan det går ut på att göra åt med mer energi än man tar in.
Man använder sig av en stegräknare och en omvandlingstabell för att räkna om aktiviteterna till -kalorier och så skriver man in vad man äter för att se +kalorierna. Enklet och bra!
Jag får alltså äta vad jag vill, men om jag då vill ta ett wienerbröd så måste jag ju gå ett antal extra steg för att göra åt med energin.

En rolig funktion är att man kan se på en karta hur långt man har gått, jag ska till att börja med gå från Göteborg till Stockholm och jag är snart i Borås!!

Inga kommentarer: