20090210

att få tiden att gå


Det gäller att dra ut på allt för att få tiden att gå och för att njuta samtidigt förstås. Vad är då inte bättre än att läsa samtidigt som man äter, alltså något man njuter av att göra och något man måste.
Pratade med Heléne i telefonen förut, vi började prata om de där dagarna när man har alldeles för mycket tid. När man kommer på att det är fjärde gången innan lunch som man kollar mailen bara för att.
Idag är en sådan dag, jag borde iofs städa men det är roligare att göra det tillsammans med Johan istället för själv så jag har inte kommit så långt. Jag tror att jag kommer att ha många sådana dagar om inte jag hittar ett jobb snart, mycket snart. Tänk om jag kunde hitta ett kreativt, roligt, utmanande jobb eller ett där jag får träffa mycket människor eller ett jobb med arbetsuppgifter som är helt nya för mig så jag får lära mig en massa nytt. JAG VILL HA ETT JOBB!!!



Tisdagens lunch: En stor mugg te (Brazilian Baya), ett glas ananasjuice, två toast med skinka, ost ananas och curry och så en bra bok och tidningen Populär Historia.

Inga kommentarer: