20090113

röda hus med vita knutar

Visst är det något speciellt med dem? Helst ska de ha lågt i tak och synliga takbjälkar, spröjs i fönsten och så lite vinna och snea' i hörnen.

Drömmer om den dag då jag ska få inreda mitt egna hus, ett eget hem har jag ju redan som jag har (och ständigt håller på) att inreda, men ett eget hus. Där man inte måste leva med förra hyresgästens tapetval och hål i väggarna och man inte behöver tänka på att inte göra märken i väggen, det kan ju kosta massor i en hyreslägenhet.
Ett eget hus där man får måla och tapetsera, sätta upp fräscht kakel och lägga klinkers, flytta väggar och slå igen onödiga dörrar.
Där man får låta kreativiteten flöda och göra i ordning allt precis som man vill ha det.

Det måste inte vara ett hus målat med falu röd färg. Jag älskar även putsade hus, högt i tak och stora ytor. Men det är ändå något speciellt med de vita knutarna, snickarglädjen och den röda tonen. Som svärmors hus, så underbart!! Att hon älskar rosor gör ju inte bilden fattigare på något vis.
Jag kan tänka mig ett sånt!

Inga kommentarer: