20080315

okej. här sitter jag på jobbet igen och bloggar. Det kan verka som att jag inte gör något på mitt jobb, men det gör jag, ibland.
Fast på mitt jobb är det som så att på natten ska det helst vara lugnt(=lite att göra) för det innebär att allt är som det ska. Om något däremot inte är som det ska så kan det vara massor att göra.
Och på dagen är det fullt upp.
Alltså kan jag sitta här i en fåtölj med datorn i knät och surfa, leka i photoshop. Och om någon annan galen människa hade varit vaken så hade vi kunnat ha en trevlig konversation via msn nu. Men förhoppningsvis sover de flesta, det hade jag gjort om jag inte hade jobbat. Jag lovar.

Men nu till den lilla tanke som jag egentligen tänkte att jag skulle berätta om. Eller känslan, för det handlar om att jag är så glad. Glad att jag hittar fler och fler roliga saker man kan göra med photoshop. Det handlar bara om att jag måste ha lite tid på mig att testa och framförallt använda hjälp-funktionen.
Jag tycker att min blogg har blivit mycket roligare nu de senaste dagarna, bara för att jag kom på några små funktioner i photoshop och här på blogspot.
Tyvärr så har jag fortfarande inte förstått om det går att använda sig av andra färger än grundfärgerna för till exempel bakgrunder. Jag skulle ju vilja ha en grön, skön bakgrund nu när våren kommer.
Men kanske kommerjag på det. Annars, om du vet hur jag ska göra. Skriv en liten kommentar så blir jag en ännu lyckligare människa än jag är just nu (om det går).

sov så gott!

Inga kommentarer: