20070504

Premiär!!

Åkte till Fiskebäck tidigare ikväll. Lade mig på en klippa under sovsäcken ovanpå liggunderlaget. En bok i handen. Framför mig havet och en långsamt nedåtgående sol. Måsar som skrek, vågor som skvalpade mot klippan och ett surr från Uttern som drog förbi en bit ut till sjöss.

Jag blev frestad och föll. Jag bestämde mig för att göra det. Och det fanns ingen återvändo. Så när solen gått ner, fiskeren på klippan utanför lämnat sin plats och vandrat hemåt gjorde jag det.
Jag badade. Ja, så är det. Jag kunde inte stå emot. Så nu är det gjort nu har jag premiärbadat. Ensam. Med bara måsarna som vittnen och så förstås tanten som kom över krönet när jag höll på att klä på mig. Hon stirrade när jag passerade förbi henne och hunden på väg mot bilen.
Jag förstår henne, igår satt jag och Lovisa på samma klippa och undrade hur barnen som då badade kunde göra det. Lite oförstående, "är det inte kallt.. fast de är ju barn, de förstår inte bättre". Och så idag gör jag det själv. Ensam. Inte konstigt att hon kollar på mig.

Men jag har gjort det, jag har badat och jag är lycklig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Asså jag känner inte igen dig på bilden. Är det du i blått, eller i rosa?
:-)