20070122

älska

Har haft en helt underbar helg, SSS helgen!

Hur undebart är det inte att få tillbringa en hel helg tillsammans med massor av ungdomar som hungrar efter Gud och längtar efter att få se sina skolor förvandlade och föändrade/förättrade? Jag har erkligen det bästa jobbet i hela världen, jag tror eventuellt att jag inte tänkte det när jag gick upp i söndags morses och var tvungen att gå ut i snön för att låsa upp till duscharna, eller när jag insåg att vi fått fel nycklar till skolan som vi skulle laga mat i. Vilket innebar att maten som skulle serveras ca fyrtio minuter senare skulle... vadå? inte bli av? nejdå, ingen risk för i Ny Generation löser i problem och så även det här. Hay och Nutte satte sig i bilen och hämtade en nyckel någonstans i Herrljunga.

Men trots sådana tilllfällen och trots att jag nu tillbringar ungefär tre dygn i mitt hem på tre och en halv vecka så älskar jag det. Kan man sluta arbeta med världens bästa grej? Jag vet inte, jag tror inte att jag någonsin kommer att kunna släppa Ny Generation. Men vem vet, kanske hamnar jag någon annanstans och jobbar med något annat. Eller så gör jag inte det.
Den som lever får se.

Inga kommentarer: