20061215

Imponerad???

Frågan är om det inte var meningen att man skulle bli det. Ja, alltså att jag och alla andra som besöker "Jul på Liseberg" skulle bli imponerade. Det är jag inte. Klart att det var snyggt gjort och att det är roligt att även vi sörlänningar kan få uppleva det.
Men imponerad? Nej.
Klart att jag är imponerad av liseberg, av alla lampor och stämningen och det. Men "isslottet" imponerade inte på mej alls.

Ett litet rum gjort av is, ja alltså innuti ett välisolerat hus. Dyrt också 140 kronor vill de ha för att man skulle få gå in där. Jag betalade inte utan nöjde mig med att kolla genom fönstret de hade gjort för att man skulle kunna kolla in och bli sugen på att gå dit.

Det kunde kvitta att gå in där, betaa dyrt och komma ut missnöjd. Efter att ha varit i det riktiga ishotellet i Jukkasjärvi så var det här inget att ha. Men väl på plats i Jukkasjärvi är det läge att vara riktigt imonerad för det är mäktigt. Hotellet, isen, naturen, ALLT. Jag var tyvärr bara där en liten stund. Någon timme kasnke, så mitt nästa mål är en weekend där.

Tänk en helg då du sover omgiven av is i 5-7 graders kyla i en varm sovsäck, åker skoterturer, hundspann och rensläde på dagen. Kanske en romenad under stjärnorna på kvällen och beundrar ett magnifikt norrsken. Skulpterar i is och bara njuter av den underbara norrlänska naturen. Jag vet inte om det kan bli så mycket bättre...


iskyrkan







dopfunten med norrteamet bakom










naturen utanför hotellet










Är det någon som vill följa med mig??? Tala om det i så fall, jag vill gärna ha sällskap!

Inga kommentarer: